Je mail account instellen
Op deze pagina vindt u alle informatie voor het instellen van uw E-mail accounts.
Anders dan de meeste hostingproviders heeft 99 Projects een “aparte mailserver” voor het beheren van alle E-mail veerkeer.
Daarom is de onderstaande informatie van belang bij het instellen van uw E-mailadres in uw Clientsoftware zoals Outlook of Apple Mail.
LET OP! Zorgt ervoor dat u de onderstaande instelling correct overneemt.
Belangrijk om te weten
Let op de volgende punten tijdens het instellen van je mail account:
- Jouw email adres is “tevens” jouw gebruikersnaam (username)
Vul altijd jouw “volledige” emailadres in. - Controleer altijd vooraf of je de juiste wachtwoord gaat invullen
Je kunt dit vooraf testen door in te loggen via je webmail panel: https://99projects.nl/webmail
Dit is berlangrijk want hiermee voorkom je dat jouw computer wordt gebanned door onze firewall.
Instellen Inkomende server
- inkomende mailserver adres: mail01.99projects.nl
- poort 993 (IMAP) of poort 995 (POP)
- versleutelkey SSL/TLS
- aanmelden via beveiligd-wachtwoordverficatie (SPA) (aan)
Instellen uitgaande server
- uitgaande mailserver adres: mail01.99projects.nl
- poort 587
- versleutelkey STARTTLS
- aanmelden via beveiligd-wachtwoordverficatie (SPA) (aan)
E-mail instellingen aanpassen bij bestaand e-mailaccount voor Apple Mail
Apple Mail is een zeer gebruiksvriendelijke mailprogramma wat betreft het instellen van een nieuw email account.
In sommige gevallen hoeft u alleen maar uw nieuwe email adres in te voeren en uw Apple Mail doet de rest.
Helaas werkt dit niet met onze mailserver mail01.99projects.nl
U kunt het beste de instellingen handmatig invoeren met de bovenstaande gegevens.
E-mail account instellen op Imac, Macbook of IPhone. Klik hier
Wil het niet lukken om de mailaccount in te stellen?
Lees dan eerst de onderstaande tips.
Wil het daarna nog niet lukken of maakt u gebruik van een ander soort email client software,
Neem dan contact met ons op via 073 7506988
Teamviewer
Met teamviewer kunnen wij een beveiligde één-op-één verbinding maken met jouw computer.
Dit is handig om jou te helpen met het instellen van je mail account.
Je kunt teamviewer downloaden via: www.teamviewer.com/nl/
Heeft u problemen met het instellen van uw mailaccount?
Om te kunnen e-mailen maakt u gebruik van de cliënt software wat geïnstalleerd is op uw pc, tablet of mobiele telefoon.
Bijvoorbeeld Appel Mail of Microsoft Outlook.
Tijdens het instellen van uw nieuwe mailaccount wil het weleens voorkomen dat uw computer wordt geblokt door de firewall van onze mailserver.
Dit gebeurt meestal als uw cliënt software probeert verbinding te maken met onze mailserver met de verkeerde gebruikersnaam of wachtwoord.
Als uw computer meerdere keren achter elkaar probeert in te loggen met de verkeerde inloggegevens dan wordt uw computer volledig geweigerd door de firewall van onze mailserver.
En wordt het IP nummer van uw computer (router) op de Blacklist van onze firewall geplaatst.
Het is dus belangrijk dat u de inloggegevens correct invult.
Hier heb je tips om te voorkomen dat uw computer (tablet of mobiel) wordt geblokt door onze firewall.
- Ga naar https://mail01.99projects.nl/roundcube en log in met uw emailadres en bijhorende wachtwoord.
Gelukt? Dan bent u nu in het bezit van de correcte emailadres (wat tevens uw gebruikersnaam is) en de bijhorende wachtwoord. - Stel nu de gegevens in van uw client software bij voorkeur “handmatig*” in.
- Zorg dat u de poortnummers, versleutelkey en de mailserver adres instellingen correct hebt ingevuld (deze gegevens staan bovenaan deze pagina).
- Verzeker u ervan dat alle gegevens correct zijn ingevuld en laat uw client software de verbinding maken. De kans is groot dat u meteen succes heeft.
Mocht de bovenstaande tips u niet helpen? Neem dan contact met ons op.
Je kunt dan het beste meteen uw IP nummer aan ons doorgeven, dan plaatsen wij deze op de Whitelist van onze firewall.
Je kunt je IP nummer opvragen via de volgende websites.
www.ipchicken.com
www.watismijnip.nl
whatsmyip.com
Handmatig*
Veel clientsoftware zoals Microsoft Outlook en Apple Mail willen vaak de gegevens automatisch voor u invullen.
Helaas is dit vaak zonder succes. Uw clientsoftware gaat altijd vanuit dat de mailserver adres hetzelfde is als uw domeinnaam.
Dat is bij ons NOOIT het geval. (Onze mailserver adres is altijd mail01.99projects.nl)
Firewall & Webmail testen
Wij hebben onze mailserver extra goed beveiligd met een firewall.
Die zorgt ervoor dat hackers buiten de deur blijven.
Echter kan dit ook gevolgen voor onze klanten die een nieuwe email account proberen in te stellen.
Stap 1.
Controleer of uw computer wordt geblokkeerd door onze mailserver firewall.
Klik op de DEZE LINK
Uw computer opent een nieuwe browser venster en u ziet de inlog scherm van ROUNDCUBE webmail.
Ziet u de Roundcube venster niet? Neem dan direct contact met ons op.
En anders gaat u verder naar stap 2
Voorbeeld:
Stap 2
Controleer nu uw email adres en wachtwoord door in te loggen op de Roundcube webmail venster die u zojuist heeft geopend.
Als u kunt inloggen in de roundcube webmail met uw email adres en wachtwoord dan weet u zeker dat u niet geblokt wordt door onze firewall en dat uw inlog gegevens correct zijn.
In dat geval moet u nogmaals de account instellingen van uw mail programma (Outlook of Apple Mil) nogmaals goed controleren.
Ik ben waarschijnlijk geblokt! Waardoor komt dat?
Bij het instellen van je nieuwe account probeert jouw computer verbinding te maken met onze mailserver.
Dit wordt ook vaak “pingen” genoemd. De aantal keren dat een computer probeert deze verbinding tot stand te brengen kan oplopen tot wel 100 pings per minuut. De aantal pings van een apple loopt zelfs hoger op tot 1000 pings per minuut. Als deze pings worden verstuurd met onjuiste informatie (gebruikersnaam of wachtwoord niet juist) dan ziet onze firewall dit als een aanval van een hacker o.i.d. Met als gevolg dat jouw computer wordt geband! en de IP nummer van jouw computer op de firewall blacklist wordt gezet. In dat geval moet u contact met ons opnemen.
account instellingen controleren.
Heeft u problemen met het instellen van uw mail account op uw computer of mobiel telefoon?
Let even op het volgende.
sommig mailprogramma’s vullen automatisch een aantal gegevens op voorhand in.
Bijvoorbeeld uw inkomende- en uitgaande mailserver adres.
Controleer deze en zorg dat er mail01.99projects.nl in staat.
Zowel voor uw inkomende- als de uitgaande mailserver adres.
Controleer of de e-mailadres en wachtwoord velden correct zijn ingevuld.
Als u met dezelfde gegevens kunt inloggen op uw webmail (klik hier) dan weet u ook zeker dat de gegevens kloppen.
Wilt u gebruik maken van Imap, zet de poortinstelling op 993
Wilt u gebruik maken van POP, zet de poortinstelling op 995
Voor uitgaand mail is de poortinstelling 587
Download Teamviewer
U kunt Teamviewer software downloaden vanaf de officiële website van www.teamviewer.com. Of een kopie vanaf onze website.