06 10401510 info@99projects.nl

Je mail account instellen

Op deze pagina vindt u alle informatie voor het instellen van uw E-mail accounts.
Anders dan de meeste hostingproviders heeft 99 Projects een “aparte mailserver” voor het beheren van alle E-mail veerkeer.
Daarom is de onderstaande informatie van belang bij het instellen van uw E-mailadres in uw Clientsoftware zoals Outlook of Apple Mail.
LET OP! Zorgt ervoor dat u de onderstaande instelling correct overneemt.

Belangrijk om te weten

Let op de volgende punten tijdens het instellen van je mail account:

  • Jouw email adres is “tevens” jouw gebruikersnaam (username)
    Vul altijd jouw “volledige” emailadres in.
  • Controleer altijd vooraf of je de juiste wachtwoord gaat invullen
    Je kunt dit vooraf testen door in te loggen via je webmail panel: https://99projects.nl/webmail
    Dit is berlangrijk want hiermee voorkom je dat jouw computer wordt gebanned door onze firewall.

Instellen Inkomende server

  • inkomende mailserver adres:  mail01.99projects.nl
  • poort 993 (IMAP) of poort 995 (POP)
  • versleutelkey SSL/TLS
  • aanmelden via beveiligd-wachtwoordverficatie (SPA) (aan)

Instellen uitgaande server

  • uitgaande mailserver adres:  mail01.99projects.nl
  • poort 587
  • versleutelkey STARTTLS
  • aanmelden via beveiligd-wachtwoordverficatie (SPA) (aan)

E-mail instellingen aanpassen bij bestaand e-mailaccount voor Apple Mail

Apple Mail is een zeer gebruiksvriendelijke mailprogramma wat betreft het instellen van een nieuw email account.
In sommige gevallen hoeft u alleen maar uw nieuwe email adres in te voeren en uw Apple Mail doet de rest.

Helaas werkt dit niet met onze mailserver mail01.99projects.nl
U kunt het beste de instellingen handmatig invoeren met de bovenstaande gegevens.

E-mail account instellen op Imac, Macbook of IPhone. Klik hier

Wil het niet lukken om de mailaccount in te stellen?
Lees dan eerst de onderstaande tips.

Wil het daarna nog niet lukken of maakt u gebruik van een ander soort email client software,
Neem dan contact met ons op via 073 7506988

Teamviewer

Met teamviewer kunnen wij een beveiligde één-op-één verbinding maken met jouw computer.
Dit is handig om jou te helpen met het instellen van je mail account.
Je kunt teamviewer downloaden via: www.teamviewer.com/nl/

Heeft u problemen met het instellen van uw mailaccount?

Om te kunnen e-mailen maakt u gebruik van de cliënt software wat geïnstalleerd is op uw pc, tablet of mobiele telefoon.
Bijvoorbeeld Appel Mail of Microsoft Outlook.
Tijdens het instellen van uw nieuwe mailaccount wil het weleens voorkomen dat uw computer wordt geblokt door de firewall van onze mailserver.
Dit gebeurt meestal als uw cliënt software probeert verbinding te maken met onze mailserver met de verkeerde gebruikersnaam of wachtwoord.
Als uw computer meerdere keren achter elkaar probeert in te loggen met de verkeerde inloggegevens dan wordt uw computer volledig geweigerd door de firewall van onze mailserver.
En wordt het IP nummer van uw computer (router) op de Blacklist van onze firewall geplaatst.
Het is dus belangrijk dat u de inloggegevens correct invult.


Hier heb je tips om te voorkomen dat uw computer (tablet of mobiel) wordt geblokt door onze firewall.

  1. Ga naar https://mail01.99projects.nl/roundcube en log in met uw emailadres en bijhorende wachtwoord.
    Gelukt? Dan bent u nu in het bezit van de correcte emailadres (wat tevens uw gebruikersnaam is) en de bijhorende wachtwoord.
  2. Stel nu de gegevens in van uw client software bij voorkeur “handmatig*” in.
  3. Zorg dat u de poortnummers, versleutelkey en de mailserver adres instellingen correct hebt ingevuld (deze gegevens staan bovenaan deze pagina).
  4. Verzeker u ervan dat alle gegevens correct zijn ingevuld en laat uw client software de verbinding maken. De kans is groot dat u meteen succes heeft.

Mocht de bovenstaande tips u niet helpen? Neem dan contact met ons op.

Je kunt dan het beste meteen uw IP nummer aan ons doorgeven, dan plaatsen wij deze op de Whitelist van onze firewall.
Je kunt je IP nummer opvragen via de volgende websites.
www.ipchicken.com
www.watismijnip.nl
whatsmyip.com

Handmatig*
Veel clientsoftware zoals Microsoft Outlook en Apple Mail willen vaak de gegevens automatisch voor u invullen.
Helaas is dit vaak zonder succes. Uw clientsoftware gaat altijd vanuit dat de mailserver adres hetzelfde is als uw domeinnaam.
Dat is bij ons NOOIT het geval. (Onze mailserver adres is altijd mail01.99projects.nl)

account instellingen controleren.

Heeft u problemen met het instellen van uw mail account op uw computer of mobiel telefoon?

Let even op het volgende.
sommig mailprogramma’s vullen automatisch een aantal gegevens op voorhand in.
Bijvoorbeeld uw inkomende- en uitgaande mailserver adres.
Controleer deze en zorg dat er mail01.99projects.nl in staat.
Zowel voor uw inkomende- als de uitgaande mailserver adres.

Controleer of de e-mailadres en wachtwoord velden correct zijn ingevuld.
Als u met dezelfde gegevens kunt inloggen op uw webmail (klik hier) dan weet u ook zeker dat de gegevens kloppen.

Wilt u gebruik maken van Imap, zet de poortinstelling op 993
Wilt u gebruik maken van POP, zet de poortinstelling op 995
Voor uitgaand mail is de poortinstelling 587

Download Teamviewer

U kunt Teamviewer software downloaden vanaf de officiële website van www.teamviewer.com. Of een kopie vanaf onze website.

Onze Nieuwsbrief ontvangen?

Onze Nieuwsbrief ontvangen?

Schrijf je in voor onze Nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws als eerste!

Inschrijving geslaagd!